V oblasti komunální politiky považuji za prioritu otevřenost, transparentnost a vstřícnost radnice vůči občanům města. Komunikace mezi občanem a radnicí by měla probíhat co nejjednodušeji a nejefektivněji.
Prioritou by tedy měla být možnost přímé, rychlé a jednoduché vzájemné komunikace. Její elektronická forma se jeví jako ideální, jelikož může zajistit moderní fungování radnice s omezenou možností potenciálního korupčního jednání. Může se jednat o formy jako je email, chat či zpětné hodnocení s prací radnice přes internet. Uvedené lze samozřejmě realizovat i neelektronickou formou, je to ale velice pomalé, komplikované a neefektivní. Pro občany, kterým se jeví elektronická komunikace nesrozumitelná a složitá, by měla být k dispozici i možnost komunikovat s radnicí jakýmkoliv způsobem, nejen prostřednictvím nových médií.
Radnice by měla být kromě své otevřenosti i transparentní. Patří sem například možnost veřejné kontroly občany města jakéhokoliv procesu, postupu či veřejného výběrového nebo úředního řízení radnice. Občan by měl mít možnost zkontrolovat cokoliv, co se týká jakýmkoliv způsobem jeho osoby případně veřejného života ve městě. Jako naprosto zásadní je pro výše uvedené zveřejňování veškerých důležitých a aktuálních informací o činnosti radnice všemi dostupnými, zejména však elektronickými způsoby, jelikož jsou nejlépe dosažitelné.
Vedení města by mělo být místo, kde není co skrývat, je vše zcela transparentní a lze vše případně občanem zkontrolovat. Tak dle mého názoru nezbývá žádný větší prostor pro jakoukoliv možnou korupci. Stejně tak zpětná vazba od občanů a hodnocení práce radnice je důležitým komunikačním kanálem, přispívajícím k transparentnosti a otevřenosti radnice.